Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2007, 20:01   #308 (permalink)
Student Onbekend
Lid

Student Onbekend's schermafbeelding

Standaard

De gewone internationale trein stopt ook in Roosendaal hoor! Dat zei ik in mijn eerste zin geloof ik.. sorry als het niet duidelijk was Ik heb dezelfde trein als jij naar Roosendaal, maar ik stap in Arnhem al op Ga je zodra je je rijbewijs hebt met de auto dan? Heb je een auto?? :O (Ik wil ook een autooooooo.. maar das zo duur.. *snif* )

Bus en tram zijn even duur in Antwerpen. Bij de chauffeur betaal je 1,50, bij de kaartjesautomaat 1,20 (dacht ik) en als je een 10-rittenkaart koopt bij de GB kost het je 80 cent per rit (kaart kost 8 euro ). Deze kaart moet je per keer ontwaarden (=afstempelen) in de gele automaat in het vervoermiddel, dan is 'ie een uur geldig. Je kan dus op 1 stempel naar de stad en terug als je snel bent.
Woon je in de Troyentenhoflaan aan de kant van de GB? Dan kan je beter de tram nemen vanuit centraal station (eerste stuk is dan pre-metro), lijn 15 richting Mortsel, uitstappen voor de GB (ongeveer bij de Quick).
Als je aan de kant van de Elisabethlaan woont, neem je beter de bus. Lijn 32 naar Edegem moet je dan hebben, die vertrekt vanaf Berchem én Centraal. Uitstappen in de Floraliënlaan bij het ziekenhuis, halte "Elisabethlaan" (dacht ik), het is de eerste halte na de universiteit/het home.

De eerste keer alleen met het openbaar vervoer in Antwerpen vond ik wel eng... ik ben altijd bang dat ik in de verkeerde stap of te laat uitstap ofzo.
Wanneer ga je voor het eerst naar Antwerpen? Want we kunnen evt. ook samenreizen. Ik ga 22 september weer

Groetjes, Charlotte
Student Onbekend is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,85505s using 8 queries