@ Michelle:
Met de tram is dan inderdaad makkelijker misschien, maar je moet wel een eindje lopen op Antwerpen Centraal dan. De internationale trein stopt daar tegenwoordig in de tunnel, dus je moet eerst met grote (rol)trappen omhoog.. en dan weer omlaag naar de tram (ik geloof namelijk dat er geen directe verbinding is, maar ik kan me vergissen). Dat is wel even lastig, maar de tram zelf rijdt wel weer comfortabeler dan de bus... en je hoeft naar huis minder ver te lopen natuurlijk. En de tram rijdt ook vaker dan de bus, dus je hoeft ook nooit lang te wachten. Je moet alleen dus ook wel opletten waar je uitstapt... en niet vergeten op het knopje te duwen, want de tram stopt niet zomaar overal
Wel lekker dat je wordt gesupport met je autootje.. ik probeer mijn ouders ook al een tijdje over te halen, maar het zit er niet in denk ik

En in Antwerpen heb ik geen auto nodig, dus dan staat 'ie toch maar voor de deur te staan. Dat is wel zonde natuurlijk.. Maar het scheelt zoveel met reizen! Vooral het sjouwen met de bagage vind ik lastig altijd..
@ Kirsten:
Niet-studenten ('gewone' mensen :P) kunnen ook een kortingskaart aanvragen. Het is dan geen OV-studentenkaart, maar een ander soort kortingskaart. Deze zijn nog best duur, maar als je veel met de trein reist kan het de moeite zijn. Als student ben je dan volgens mij toch wel beter uit met een OV-studentenkaart...
De prijzen die ik eerder heb genoemd waren voor een enkele reis Roosendaal-Antwerpen, met OV-korting of gratis op het Nederlandse traject, met jongerenkorting. Wat heb je ingevuld dan dat je op 30-40 euro uitkomt??? :s
Veel succes in ieder geval met jullie eerste OV-reis
Groetjes,
Charlotte