Los bericht bekijken
Oud 29 september 2007, 21:16   #7 (permalink)
Valentijn
Meelopertje

Standaard

Inderdaad, je hebt ideeen maar als je iets wil publiceren moet je ze niet alleen verwoorden maar ook bewijzen middels natuurkundige vergelijkingen.

Verder klopt Einstein's idee aangaande tijd volgens mij niet en zullen er wel meer zo over denken. Denk niet dat tijd bestaat of hoeft te bestaan om het universum te beschrijven. Ik vraag me af waarom hij tijd en lichtsnelheid praktisch als synoniem gebruikt terwijl lichtgolven maar één middel zijn om de tijdsduur van een gebeurtenis mee aan te geven.

Ook betekent het niks als lichtgolven ons netvlies later bereiken dan een gebeurtenis die ze weergeven. Dat bewijst niet dat tijd bestaat maar alleen dat ruimte bestaat.

Het gebruik van de stelling van Pythagoras bij het weerkaatsen van licht tussen twee spiegels op een trein is leuk gevonden maar ik denk dat hier de fout zit, het licht beweegt namelijk niet schuin maar recht dus is het gebruik van de stelling van Pythagoras onjuist. Ik kan dat bewijzen met een rekenvoorbeeld, zal dat voor de lol uitwerken maar anderen zullen dat toch ook wel eens gedaan hebben want dat hier ook bij anderen twijfel rijst lijkt me logisch. Weet iemand dat?
Valentijn is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,71017s using 8 queries