Discussie: Spss vraagje
Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2007, 14:33   #1 (permalink)
Meis1989
Meelopertje

Standaard Spss vraagje

Hoi Allemaal!! Ik heb over 2 weken een tentamen over Spss en nu is er net een proeftentamen opgezet! Helaas staan de antwoorden hier niet bij! Zou iemand, mij misschien kunnen helpen om de aan de goede antwoorden te komen? Ik heb nl niet heel veel verstand van Spss dus ik weet niet of mijn antwoorden nu goed zijn ofniet! Alvast bedankt!

· Chi-kwadraattoets om representativiteit te toetsen (A)
· Chi-kwadraattoets om verschil tussen groepen aan te tonen (B)
· T-toets voor groepen (onafhankelijke steekproeven) (C)
· T-toets voor paren (afhankelijke steekproeven) (D)
· Correlatietoets (E)

Geef voor elk van de onderstaande analysevragen aan welke van de bovenstaande toetsen (noteer de letter) je nodig hebt om het antwoord op de vraag te vinden:
1) Verschillen de mannen en vrouwen in ons onderzoek van elkaar wat betreft studiekeuze?
2) Verschillen jonge en oudere mensen (gemeten in twee categorieën) in ons onderzoek van elkaar wat betreft hun gemiddelde inkomen (gemeten in euro’s)?
3) Verschilt de verdeling vmbo-hbo in de steekproef van de landelijke verdeling?
4) Is er verschil tussen de waardering door de mannen van de wielgrootte en de waardering door hen van de verlichting (gemeten op een schaal van 1 tot 5)?
5) Hechten de mensen die geabonneerd zijn op De Wandelaar meer waarde aan de kleur van de fiets dan de mensen die niet geabonneerd zijn op dit blad?
6) Verschillen de mensen die met de boot op vakantie gaan en degenen die met de trein op vakantie gaan in ons onderzoek van elkaar wat betreft hun inkomen (gemeten in drie categorieën)
7) Is er samenhang tussen leeftijd (gemeten in drie categoriëen) en geslacht in onze
steekproef?
8) Is er samenhang tussen de leeftijd (gemeten in jaren) en het bruto maandinkomen (gemeten in euro’s)?
9) Is de verdeling man/vrouw in ons onderzoek min of meer gelijk aan de man/vrouw verdeling in de hele populatie?
10) Is er verschil tussen de hbo-opgeleiden en de mensen die een universitaire opleiding hebben wat betreft hun mening over het belang van de kleur van de fiets (gemeten op een schaal van 1 tot 5)?
Meis1989 is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,83891s using 8 queries