Als student heb je het financieel vaak niet erg breed. Een bijbaantje is leuk, maar dat kost wel erg veel tijd. Het liefst zou je waarschijnlijk helemaal niet gaan werken, maar leuke dingen doen in je vrije tijd. Ik weet in ieder geval genoeg leukere dingen dan werken. Het is daarom van het grootste belang om je financiële planning op orde te hebben. Ja uhh, lekker als arme student zijnde. Wacht even, ik zal het uitleggen. Dit zal je voor de rest van je leven niet meer vergeten en het zal je enorm helpen in de toekomst.
Deze meeste mensen komen van school of universiteit en gaan dan voor een baas werken. Na jarenlang zwoegen willen ze meer geld en gaan dan voor een promotie. Soms moet daar zelfs voor geleerd worden dus dat doen ze dan. Door de promotie zullen ze nog harder moeten gaan werken dan ze al deden en houden geen tijd meer over om leuke dingen te doen. Dit wordt vaak gecompenseerd door te gaan consumeren. Een grotere auto, een groter huis en heel veel vaste lasten. De kosten lopen flink op wat betekent dat de druk nog groter wordt. Dit kan nog een tijdje zo doorgaan. Lekker vooruitzicht zul je denken.
Niet getreurd! Er is hoop. Stel je komt van de universiteit als je 25 bent. Je hebt 40 jaar werk voor de boeg. Je gaat naar de bank om te praten over je financiële toekomst. Heb je er ooit bij stil gestaan dat degene die bij de bank werkt ook gewoon voor een baas werkt en niet weet hoe hij genoeg financiën bijelkaar zou kunnen krijgen om te stoppen met werken. Gebruik de bank waarvoor die bedoeld is, om geld op binnen te krijgen en om je transacties te laten verwerken.
Als jij over ...jaar ook wil kunnen stoppen met werken, dan is het belangrijk om direct vanaf het moment dat je geld gaat verdienen, actie onderneemt. Het is enorm belangrijk om je in ieder geval een beetje te gaan verdiepen in hoe financiën werken. Financiële vrijheid houdt in dat je nooit meer hoeft te werken voor geld, maar dat je geld voor jou laat werken. Dit is voor iedereen bereikbaar. Ook voor jou. Lees het boek 'The Miljonair Next Door' en je weet waar ik het over heb.
Heb je interesse om onder begeleiding van een persoonlijk financieel coach te werken aan je toekomst? Alleen gemotiveerde mensen die echt aan hun toekomst willen werken nodig ik uit om te reageren door te mailen naar
coaching@dinerio.nl