Ik raad je aan om in iedergeval je vmbo af te maken. Zonder diploma kom je nergens zomaar in.
Als je nu al zegt dat je verloskundige wil worden dan zou ik daar maar voor gaan als ik jou was. Je kan ook open dagen kijken natuurlijk om te zien of het wat voor je is of een keer meelopen met een van de studenten daar.
Het studentenleven is echt hardstikke leuk! Lekker bij een vereniging, op kamers, terrasjes pakken na school ow en natuurlijk een beetje leren nog
Wel is de weg naar het HBO misschien wat lastig.
Je kan natuurlijk een mbo opleiding gaan volgen en dan doorstomen maar ja, minstens 3 jaar een mbo opleiding volgen is niet niks vooral als het je doel niet is.
Zelf heb ik ook een beetje soortgelijk probleem gehad dus kan met je meeleven. Mavo gedaan, niet willen leren en maar naar het SPW4 gegaan. eenmaal daar was het niet wat ik wou, heb toen toch doorgezet en mn diploma gehaald (heb je altijd weer wat om op terug te vallen) toen doorgestroomd naar het HBOV (verpleegkunde) de slag te pakken gekregen van het leren en nu ga ik van de zomer meedoen met de loting voor Geneeskunde! Das ook een hele omweg en een lange route. Maargoed, je kan je hele leven nog werken he!
Als ik jou was zou ik maar lekker de sprong wagen in het studentenleven, het is erg leuk. En misschien zie je het leren nu nog niet zo zitten, maar als je iets leert wat je ook echt interessant vindt, gericht op je vak dan is het helemaal zo erg niet hoor.
Je kan ook zon beroepen test doen trouwens op school, denk dat je daarvoor naar je decaan moet. Heb ik ook een paar keer gedaan maar heb er niet veel aan gehad, maar misschien werkt het voor jou wel.
Nou hoop dat je er wat aan hebt!
veel succes in iedergeval en laat het nog even weten!