Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2004, 15:30   #5 (permalink)
lorence
Ouwehoer

Standaard

Citaat:
Originally posted by Bertje@7 Jun 2004, 14:13
Dat is geen argument, Lorence. Dat de CIA gefaald heeft bij 9/11, is nu duidelijk geworden. Maar dat wil niet zeggen dat je als Europa niet alles op alles moet zetten om aanslagen zo veel mogelijk te voorkomen.
Ok, ik ben het natuurlijk met je eens dat Europa alles zou moeten doen om aanvallen van alle mogelijke terroristische organisaties te voorkomen, ik denk dat daar geen twijfel over kan bestaan.

Mijn punt is alleen dat een supra-nationale veiligheidsdienst volgens mij niet de juiste oplossing is. Ik heb de CIA erbij gehaald, omdat men in Europa daaruit kan leren dat een organisatie met 30.000 mensen ook geen garantie dat er niets zal gaan gebeuren.

Ondanks het feit dat de CIA waarschijnlijk een wijze les heeft getrokken uit de aanslagen van 9/11, hebben ze toch weer een fout gemaakt bij de inval in Irak. De CIA was namelijk het orgaan, wat bij hoog en bij laag beweerde dat er wel degelijk massavernietigingswapens in het land waren, terwijl ze niet te vinden zijn.

Ik ben bang, dat als Europa ook een dergelijke organisatie gaat opzetten, ook dergelijke fouten gemaakt gaan worden. Er moeten vast andere (en betere) manieren zijn om te voorkomen dat er terroristische aanslagen worden gepleegd!
lorence is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,84893s using 8 queries